torsdag 23 februari 2012

Decenniets Zara-fail

Haha allvarligt. Smidigare människa finns ju inte.
Tänkte i bilen på väg hem från jobbet: Fan vilken bra dag jag haft :D
Sen vände det.

Fail nr 1:
Det gick sjukt dåligt att springa pga av att jag fick ovanligt ont på ett speciellt ställe i magen som jag brukar få ont i när jag springer men ingen verkar veta varför eller vad det är.
Aja tänkte jag på väg hem, Klockan är bara halv nio, hinner ju fan färga håret och fixa massa skit innan jag blir dödstrött och dör som en strandad val i min underbara säng. Nice!

Kommer hem, parkerar bilen, tar mina träningsdojjor, går ut ur bilen, trycker ner låsknappen och stänger bildörren. Allt detta medans jag pratar med Julia i telefon. Ska ta fram nycklarna ur fickan men hittar dom inte, får lite panik men tänker att jag hittar dom snart, har för mycket skit i fickorna som vanligt bara.

Fail nr 2:
Jag hittade dom inte.
Anledning? De hängde fint kvar I BILEN. Alla mina nycklar är alltså inlåsta i bilen. Skriker könsord och svordomar över hela parkeringen och i Julias öra.
Så där stod jag i kylan, förbannad och svettig i mina otroligt sexiga träningskläder.

Min tankegång: Det är lugnt, Julia har extranyckeln till läggan och extranyckeln till bilen är i förrådet.

Fail nr 3:
Så jag börjar gå till Julia, när jag gått cirka 20m skriker jag könsord och svordomar ut över Härnösand igen.
Ja, jag har extranyckel till läggan, och till bilen. MEN jag har ingen extranyckel till hänglåset till förrådet där bilnyckeln ligger!

När jag hämtat nyckeln och kommit in i lägenheten tar jag fram några verktyg efter jag fan inte tänker lägga ca 1000 kr på att ringa vaktmästaren så han kan komma med en bultsax och klippa upp låset åt mig, försöker lösa det själv först.
Går till förrådet och undersöker hur fästena som hänglåset sitter i är uppbyggda. Och lyckas vålda/skruva/bryta upp det.
Har renoverat och flyttat alla saker fram och tillbaka så många gånger men jag var ändå jävligt säker: Bilnyckeln ligger i förrådet.

Fail nr 4:
Det gjorde den inte.
Den låg i en låda, i min bokhylla, i lägenheten.

Det började bli sent men jag var ändå tvungen att färga håret, trots extrem trötthet och dåligt humör.
Det var en färgförpackning med ett "skyddande serum" som man ska ha i håret innan man färgar.

Fail nr 5:
Jag hällde i denna i flaskan med färggegga.
Vågade såklart inte färga håret med detta, kan ju blir typ en kemisk reaktion så jag blir grön i skallen or something. Så jag hällde ut allt i handfatet och gick och la mig förbannad.

SÅ går det när man tänker att man haft en awesome dag!

Idag ska Åsa sätta i löshåret jag beställt, in i mitt skabbiga ofärgade hår. Om det inte blir nått fel på posten så min expressfrakt inte kommer dvs, vilket jag mer eller mindre förväntar mig efter gårdagen.

Idag tar jag inte ut något i förskott.

over and out

















Inga kommentarer: