lördag 13 februari 2010

NYC - intressant, eller nagot sant...

Nu ska ni fa hora om tva tjejers resa till New York City som pagick under 3 dagar.

Dag nr 1 Tisdag:
Vi akte med Peter Pan Bus dit, vi sov mest hela vagen och efter fyra timmar var vi framme, vi var exalterade och spanda. NY har ett valdigt bra gatsystem plus att bussterminalen lag valdigt nara vart hotell pa 7th ave. sa vi hittade hotellet snabbt och checkade in, vi akte hissen upp till tionde vaningen och gick runt i ganska morka korridorer med laskiga dorrar och tillslut hittade vi vart rum. LASKIGT ar ordet! Dorrarna var stora och onodigt tjocka, sag ut som ett fangelse! Men vafan tankte vi, det ar inte sa fint men frukost ingar och det ar billigt och javligt centralt ! Vi ska ju bara sova har anda :)
Sa vi gick ut en svang pa eftermiddagen/kvallen for mat och sant, vi kakade middag pa Planet Hollywood och fick den samsta servitrisen ever. Inte ens ett leende fick vi, HA till henne for hon fick pytte pytte lite dricks :P
Vi vandrade runt pa Times Square och hade det allmant bra innan vi bestamde oss for att ga tillbaka till hotellet och sova.
Jag testar att satta igang radion och den funkar, men inte fan gick det att fa av den! Jag tryckte pa OFF-knappen men inget hander! Vi drog slutsatsen att det spokar pa vart hotell. Och la oss for att sova.

Dag nr 2 Onsdag:
Under hela natten har jag haft feber och svettats livet ur mig, vaknar pa morgonen fortf med feber och med en halsont som hade som mal att doda mig. Jaja, vi ar i NEW YOOORK tanker jag och drar bort gardinerna. Snostorm. Eller ska jag kanske saga Slaskstorm! Detta sankte ner vart humor ganska sa mycket men vi tog oss ut anda for att ga pa Madame Tussauds, men innan skulle vi saklart ate var hotellfrukost! Forst nar vi fragar var den ar pastar karringen i receptionen att vi inte ska ha nagon frukost och tjaffsar om det och sen nar vi val far ratt sa ar det en kupong pa: Ett glas apelsinjuice, en kaffe/te och ett valfritt 'pastry' det fanns inte ens en macka! Stadig frulle/ NJAE. Men vidare till Madame Tussauds, det var fantastiskt haftigt och jag gjorde min egen hand i vax :D Den far ni se nar jag kommer hem ^^ Jag kopte Aspirin och halstabletter, tog en aspirin och vantade pa att den skulle borja verka utan att lasa pa forpackningen. Den borjade aldrig verka.. Men skitsamma tankte jag det kommer, vi gick upp till Central Park och om jag inte hade varit (och detta ar inte en overdrift) dyngsur om fotterna av allt slask (tillslut slutade jag undvika vattenmassorna och klev rakt i dem for jag avr sa blot som man kunde bli anda) hade jag kunnat ga runt dar forever. Valdigt fint var det! Just det, tidigare denna dag upptackte Carro att det fattas ca 300 dollar fran hennes sparkonto ocksa. Inte kul!
Vi gick tillbaka till hotellet och stannade dar resten av kvallen pga av sjukdom och SKITvader rent ut sagt. Jag laste laste lite pa Aspirin burken ocksa och det star ungefar sahar: Ta 4 till 8 tabeletter var 4 timme mot vark. Overskrid inte 48 tabletter pa 24 timmar. Jag tappade hakan. Varfot i helvete gor man inte storre tabletter?!?  Inte konstigt att inget hande nar jag tog 1..

Dag nr 3 Torsdag:
Vaknar och kanner inte av nagon feber.. Mycket lite halsont.. Oppnar gardinerna och vad far jag se?
STRALANDE SOLSKEN!
Jag maste nog borja tro pa gud for dagen innan nar vi satt pa en liten pizzeria tittade jag upp i taket och sa: Om jag nagonsin ska fa ett mirakel (forutom barn) sa lat det ske nu!
Och for fan det gjorde det!
Sa hela torsdagen innan vi akte hem kl 18 hade vi otroligt trevligt!
Vi var upp i Empire State Building - UNDERBART. Vi akte till Ground Zero (halvcoolt for man sag inget for alla stangsel for dom bygger nagaot nytt dar). Vi sag Frihetsgudinnan (pa langt hall for saklart med varan tur sa gick det ingen bat ut dit idag :/ ) men anda, haftigt! Vi vandrade pa Brooklyn Bridge, fantastisk bro det dar :D
Vi akte upp med tunnelbanan till midtown igen for att aka hem emd bussen men vi akte en station for langt och kom till 3rd ave. 59 street. Vi skulle till 7 eller 8th ave. och 32 street. Det blev en lang promenad och vi hann precis med bussen :)
Jag tankte: Nu har alla problem tagit slut, men icke, forst sager busschaufforen at Caroline att inte prata i telefon for det stor hans korning( vi satt langst bak bredvis en motor som lat som sju nodar! ) Sen tar batteriet pa hennes telefon slut -> hur ska den som ska hamta oss fa tag pa oss nu? Men allt ordnade sig tillslut nar vi kom fram och antligen fick vi komma hem och sova :)

Det var mina och Carros aventyr i NYC det var MANGA saker som gick emot och men fan vad kul vi hade trots det! :D

Nu ska jag fixa lite bilder och sen ska jag bli sjussad till North Shore Mall sa jag kan shoppa slut pa de 200 dollar jag har kvar ;) Ikvall blir det avslutningsmiddag pa Cheesecake Factory med familjen och vanner och sen bio med end. vanner: Valentines Day.

over and out
pa sondag aker jag hem.
pa mandag ar jag hemma.

1 kommentar:

Lotta sa...

Oj vad du får vara med om mycket Zara. Skönt för oss här hemma att du kommer hem snart igen. Kramar