söndag 30 september 2007

Smööööör

Dagens uppvaknande var av liknande karaktär som gårdagens förutom att jag faktiskt vaknade tidigare och hann få saker gjorda. Det som iaf liknade gårddagen var att simone kom in till mamma och tommys rum, (där jag sovit i helgen för att simone inte vill sova ensam i huset) och väcker mig, men jag var redan vaken så hon väcker mig inte egentligen. Men iaf så säger hon att hon har gjort fukost åt mig(hon är så söt) och jag tror henne inte ett dugg. Efter många tjtande meningar som mestadels består av : Gå upp nu! Smöret smälter ju! Så jag ber henne hämta smörkniven med smör på utan att öppna några skåp (lite konstig begäran men enda sättet att få det bevisat utan att anstränga sig att gå upp ur sängen) Och hon hämtar hela paketet, och tro på fan, hon har faktiskt gjort frukost. Härligt uppvaknande! Kan tillägga att det var 10.20 jag vaknade helt av mig själv imorse!
Och eftersom jag gick upp tidigt så har jag hunnit städa, både inne in the house och ute i min bod, pluggat ikapp skolkningen från NkB:n i fredags och ska nu börja med uppgiften "Sju dödssynder" i svenskan, där man ska skriva en berättelse om hur man på ett pedagogiskt sätt ska förklaradödssynderna för ett gäng 10 åringar.

Ett inlägg med många parenteser(me like)
Over and out

1 kommentar:

Sandie sa...

va härligt :) jag måste lära mina inneboende hur man gör frukost på sängen jag med. :) ska du jobba på måndag och tisdag?!!?!?! SNÄLLLA. annars dör jag. bokstavligen ;) PUSS ;) <3