fredag 4 december 2009

För någon vecka sedan tänkte jag att jag skulle blogga om året som gått eftersom det snart är slut.
Om vad jag faktiskt har lärt mig och att jag misslyckats med mitt "lära mig dricka öl"-nyårslöfte.

Tid var det jag har lärt mig, och under denna vecka har allt bara blivit mycket tydligare.
Jag har lärt mig vad tid är och vad det kan betyda.

Hur fort någon kan försvinna, hur fort tiden går när man har roligt, hur tid vissa gånger inte ens har existerat för man har mått så dåligt. 30 minuter har känts som 30 sekunder.
30 minuter har även känts som 30 timmar.

Hur lång tid det tar att komma över en kärlek.
Och hur lång tid det är kvar innan jag faktiskt gör det.

Hur lång tid man faktiskt kan ligga i en säng innan man somnar.

Det händer så mycket nu, det har hänt så väldigt väldigt mycket de senaste 7 månaderna.
7 månader har när jag tänker tillbaka gått ganska fort.
Men just då, vid vissa tillfällen under dessa månader, har tiden gått otroligt långsamt.

Jag har också lärt mig mycket om människor.
Olika personligheter.
Både i min närhet och folk jag bara träffat några gånger.
Ego, elaka, konstiga, osjälviska, givmilda, snåla.
Och vissa, riktigt jävla dumma i huvudet.

orkar inte tänka mer nu.
ska hjälpa mamma att sortera lego.
over and out.

Inga kommentarer: