fredag 17 augusti 2007

YES!

Igår tog jag mig själv i kragen och städade min lilla friggebod, ni skulle inte tro mig om jag sa hur mycket damm man kan få in på 9m2. Jag kan säga att det är rätt så mycket!
Mamma tittade in för att se hur duktig jag hade varit och rätt som det var hade vi möblerat om hela min bod, till det bättre! Nu ser det ut som en liten IKEA utställning, riktigt fint :)
Och ja, min mamma och jag kunde sammarbeta utan att bråka! Otroligt va?
Och som jag hade misstänkt så kände jag en innerlig känsla av fullkomlig självfulländling (Tror inte att det finns ett sådant ord men det beskriver känslan bäst). Som jag alltid gör när jag har städat, med tanke på att jag städar så där en 4 gånger per år så händer det ju inte så ofta men dte är kanske därför känslan är så fullkomlig.
Allt var rent och det doftade såpa, rummet var rent, sängen var ren, jag var ren. Härligt helt enkelt!

En sak som jag blev lite chockad över igårvarnär jag zappade igenom alla kanaler på mintv och ser på barnkanalen att det står: Vi väntar på: Lilla Anna och Långa Farbrorn!
Är det bara jag som får det till något oanständigt porrigt? Eller har de valt ett riktigt dåligt namn till till såkallade barnprogram?
Efter att den äckliga tanken hade minskat kom jag och tänka på Anna och Jonte, de skulle skulle beskrivas som LillaAnnaoch Långa Farbrorn, eller Jonte är ju inte en farbror men ändå. Anna är liten och Jonte är lång.

Nu ska jag återgå till planeringen av fönstertvättning som ska ske i helgen, jag får pengar så jag gör det, men det är gamla skitfönster som man måste öppna och vrida och krångla med så jag ser inte framemot det, bara när jag är klar och får pengarna.

over and out

Inga kommentarer: