måndag 10 augusti 2009

Det där med ekonomi

Dagens låt: Material Girl - Madonna

Vilket jag måste säga är sjukt komiskt efter som jag är ganska (kanske väldigt?) material girl men just ju har jag en stor förmögenhet på hela 343.50 kr . Och det är 15 dagar kvar till löning.
Å andra sidan har jag en ny dator, en ny telefon och en ny extern hårddisk :) Har även 2 par relativt nya byxor, plus att jag har sett Lasse Lindh och Moto Boy. Och även varit på Urkult, vilket kanske var det mest underbara.
Detta bekräftar iofs min materiella sida, men är ett bevis (typ) på att jag kan ha sjukt roligt.

Iaf, jag måste köpa knäckebröd, mjölk och snus. Beroende på antalet snusdosor jag köper och utbudet på snus de har på hemköp kan dessa varor tillsammans skilja i pris något kopiöst.
Men jag tror att inhandlingen för idag blir :
*1 l mjölk
*1 dubbelpacke med vasaknäcke
*4 snus dosor
Snusdosorna blir 108 kr (förutsatt att de har kronan, och det har de, annars kan de dö), mjölken blir typ 7 spänn och knäcket kanske ligger på vad ? 20 ?

Alltså blir det 135 kr.
Vilket lämnar mig med hela 208.50 kr att spendera i 15 dagar.. Vilket fantastiskt lyxliv jag lever just nu!
Men.. det kanske funkar, hoppas det räcker till snus resten av månaden bara, och att osten inte tar slut, för då jävlar!

Kom på att jag ska panta burkar idag också.. Blir en liiten slant där också.
Måste ju ta alla slantar som man kan få tag på i såna här tider :P

Inga kommentarer: