fredag 15 januari 2010

Angående au pair papper..

Ja, jag börjar sakta men säkert förstå alla ansökningspapper och personal och childcare-referens papper.
Tror jag iaf.
Man måste ha minst 3 ref varav minst 1 måste vara childcare. Men det verkar även som att man måste ha CCR på alla barntimmar man har gjort. Om man absolut inte kan få tag på en referens, vilket lär bli svårt när det gäller Lugnviks dagis (Vikens förskola). Så får man skriva "no ccr" men det är ju inte en positiv grej.
Ska iaf ringa till Vikens nästa vecka och kolla om de har reg på timmarna jag jobbade där. Sen får vi se om de även kan fylla i ett ccr papper..

Ska även prata med Carro och Leslie när jag åker till USA nu för jag kommer ju antagligen hjälpa Carro med barnen och då kanske jag kan få en referens och några timmar där som helper.

Någon gammal/nuvarande cultural care-au pair som har något att tillägga?
Har jag missuppfattat något eller hela grejen? :P

Time will tell.
over and out

1 kommentar:

Sandie sa...

Vad kul att du verkligen tänker på in för det här nu! Du kommer verkligen få de underbart. Du kommer fixa allt ska du se! :) Lövly!

Puss på dig! (vi ses den sista ;D)